tisdag 23 september 2008

Kast med liten medicinboll


Jag har fått ett sånt där prova-på erbjudande på ett gym. Det är inte vilket gym som helst utan ett av Daniel Westlings. Nu sitter jag bara och är nervös. Jag är alltid väldigt nervös när det har gått ett tag sen jag tränade sist. Att gå till ett gym som ligger "ett stenkast från Stureplan" känns inte som att det gör saken bättre. Jag gillar gym som är funktionella. De ska ha tv, tidningar, bastu, sköna duschar, stora speglar vid de fria vikterna och inte ligga under jorden. Nu låter det som att jag har höga krav. Men det viktigaste är att personalen är bra. Att den är trevlig men inte för försäljarskitsnackig. Att de inte pratar en massa strunt om kost och motion.

Jag är också nervös för att bli kär. Kär i det här gymmet som ser flott ut och där de har ett rum där man kan lägga upp sin egen träning. Man kan klättra i en stege som sitter fast i taket och kasta medicinbollar till varandra. Det låter helt underbart.

/Viktoria

Inga kommentarer: