tisdag 12 augusti 2008

Yr = kär?

Idag är jag lite yr. Kan bero på att jag har börjat jobba igen. Träffade precis en kvinna som länge varit och jobbat med sexuell reproduktiv hälsa i Afrika. Vid ett av hennes möten med ungdomar i Zambia, där hon hade ett forum om kondom etc., hade det kommit fram en kille efteråt och ursäktat sig. Han trodde att han var döende och led av en obotlig sjukdom. Varje gång han såg "den där tjejen" i hembyn så började hans hjärta bulta jättesnabbt, han tappade saker, blev glömsk och kände yrsel. Nu undrade han vad som var fel. Kvinnan som hade pratat om kondomer informerade den gode mannen att det var inget annat än ren och skär förälskelse som drabbat honom. /Johan

1 kommentar:

Anonym sa...

Phu, nu vet jag vad min yrsel jag drabbas av emellanåt beror på. :-)
/:-)