onsdag 27 augusti 2008

Förändringsarbete


Få gillar en moralpredikare, så heller jag. Kom bara att tänka på det här med kondomanvändning. Jag har flera gånger i tunnelbanan observerat folk och bekanta som när dom går ut genom spärrarna liksom plankar sig ut. Ofta blir det stopp och man får säga till dom att dom är innanför tunnelbanesystemet och inte behöver planka sig ut. Oj, säger dom flesta människor med detta beteende och ler. Sanningen är den att dom är så himla vana att bara göra detta, utan att reflektera. Efter som detta är en kondomblogg, så kommer jag nu att ta upp kondomen. Den fungerar på precis på samma sätt. Övning, övning och övning, sedan sitter den. Kontakter i min omgivning har berättat att ibland när dom ska ta på en kondom, ja, då sitter det redan en där redo. Då har man lyckats menar jag. Inget mer arbete behövs. När det gäller SL's hutlösa priser förstår jag plankarna. Punkt. /Johan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mer värt att lägga pengar på kondomer, ingen tvekan om det saken.

Anonym sa...

Varför dök ni inte upp i Rinkeby?

Anonym sa...

Vet ej! Kanske tog alla kondomerna slut och du var sen till utdelningen? Gå till ungdomsmottagningen och hämta gratis! /Johan