onsdag 2 juli 2008

Nekad!



I förrgår nekades min gode vän att komma in på en pub, då hans körkort misstänktes vara en förfalskning. Det var det såklart inte, han är en sanningens man den killen. Åldersgränsen här i Kalifornien är 21 år och vederbörande innehöll en ålder på 29.

Då är det annorlunda med andra grejer. Var en sväng på stranden i Santa Cruz igår, och där eldade man i både brasor och pipor. Där var åldern knappast 21 kan jag säga.

Titt som tätt står det inkastare till läkarmottagningar och erbjuder "medical marijuana". Om jag hade varit tvungen att välja hade jag tagit det som erbjuds till höger. Den vann Cannabis cup 2007 i San Francisco.

/Johan

1 kommentar:

Anonym sa...

Lite roligt är det allt, vissa saker är de mycket noga med medan andra saker ser de gärna mellan fingrarna med i US. Jag blir dock väldigt sugen på en resa till California. En bilresa längs hela kusten vore kul.