måndag 30 juni 2008

The game

Jag har pratat med flera killar som jag brukar betrakta som väldigt smarta. Men det är en grej jag inte förstår. Det är the game.
De menar att träffar man en tjej/kille ute och går hem och knullar så är det ett ganska tydligt tecken på att man inte kommer att ses igen. Man ska lära känna varandra först. Att ha sex första kvällen är inget sätt man inleder en relation på.
Jag har pratat med tjejkompisar om det här. Vi förstår inte. Gillar man en person kan man väl fortsätta att ses även om man knullat (och det varit helt grymt). Man ska väl inte behöva avstå från sex när båda vill ha det bara för att det "ska" vara så? En relation borde rimligtvis byggas på om man tycker om den andra i fråga eller inte. Är det så enkelt att killar fortfarande gör någon form av hora/madonna-indelning?
/Viktoria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, tror tyvärr det. Spänningen och pirret har väl svårt att infinna sig om man redan haft sex innan man börjar dejta.

Anonym sa...

Jag skulle lätt träffa en tjej igen om jag gillar henne oavsett om vi pippat redan. Jag menar är det någon man gillar så varför ska man inte träffas igen? Men det stämmer som du säger att många grabbar tänker annorlunda.