onsdag 3 september 2008

Knivslida


Om du undrar över likheten mellan en blond bög och en ekorre så är det ju att dom båda gillar saftiga ollon. Inleder såhär för att jag nyligen var ute i skogen och spatserade. Då häromdagen i skogen gick jag omkring och sparkade på en massa ekollon, och började då fundera på vilket ord som kom först? Ta till exempel ollon som ekorren gillar, har det något att göra med ollonet som sitter täckt av en kåpa och oftast kallas för klitoris eller det huvud som sitter längst framme på penis? Sen undrar jag också över slida och den grejen som kallas för slida som man för in kniven i, en så kallad knivslida. Alltså två ord, ollon och slida. Vilken var pionär, var det ekollonet eller penisollonet och var det könet slida eller knivslida? Detta har nu förbryllat mig under längre tid och jag känner att jag måste få veta. Lärde mig idag att knivslida också är slang för bög. /Johan

Inga kommentarer: