torsdag 3 juli 2008

walk of shame

Nyss hemkommen från en mild version av walk of shame. Åtminstone kändes det som det. Var ute och kalasade lite sådär mitt i veckan igår, glömde bort tiden, och eftersom det är busstrejk kunde jag inte komma hem. Sov hos kompisen jag var ute med. Hos henne sov redan en annan kompis som annars inte skulle komma till jobbet på grund av strejken.

En walk of shame är när man har haft ett one-night stand och är på väg hem dagen efter med festkläder, kvarglömt smink, bakfull och knullrufs. Uttrycket användes tydligen mest i Amerika. Självklart är det inget skamfullt i att knulla. Jag tycker mer det jobbiga är att det känns som man står ut så mycket dagen efter. Kläderna man hade på sig kvällen innan kan plötsligt kännas väldigt extravaganta, sminket mycket och man längtar bara hem till sängen.

Men imorse. Iförd klänning som var lite kort, rött läppstift och burrigare hår än vanligt mötte jag morgonpendlarna. Solen sken och deklarerade att det ska bli skitvarmt idag.
Nu ska det sovas!
/Viktoria

Inga kommentarer: