torsdag 31 juli 2008

Miss Gay är Joy

Joy Johansson-Sánchez blev årets Miss gay. På bilden är hon ackompanjerad av juryn. Joy (vilket underbart namn) är en tjugoårig skånska som är radiopratare på SRs kanal Din gata. När finalisterna fick motivera varför just de skulle vinna svarade hon bland annat:
Jag blir kär i tjejer, jag tycker att tjejer är asheta; kurviga, vältränade, långa, korta och inget kan efterlikna dynamiken i ett flatförhållande. Men det är inte allt jag är och det är inte allt ni är. Jag vill bli Miss Gay för att visa hur grymma vi tjejer är och att vår gayness varken behöver vara en börda eller belastning utan alltid är en fördel.
Låter som en värdig vinnare. Det är bara att hålla med, tjejer är grymma.
Tyvärr har jag inte tillräckligt många queer-vänner så det blev ingen flat-fest för mig denna gång.
/Viktoria

Inga kommentarer: