fredag 18 juli 2008

killar vs tjejer

Idag fick jag höra av en kille att tjejer är roligare att hänga med för de pratar om relationer. Killar pratar om bilar, sport och brudar de har satt på. Herregud vad enkelt det kan vara ibland. Dela upp könen rakt av.
Jag försökte förklara att det inte var så. Det kunde inte vara så. Jag var nämligen för några dagar sedan i en biljardhall och vid bordet bredvid mig och min vän hängde två män, drack öl och pratade om relationer. Den ena killen beklagade sig för den andra. Han träffade en tjej som tyckte mer om honom än vad han tyckte om henne. Men tydligen hade de det ganska bra ändå. För som han beskrev det för kompisen:
- Ibland vill man bara ligga i sängen, skämta lite och sen sova.
Jag fattade aldrig riktigt vad han menade. Kanske var hon bara en mysig tjej att hänga med. Men relationer kunde han i alla fall prata om.
/Viktoria

Inga kommentarer: