måndag 7 juli 2008

Hårdrocksmänniskor

Gjorde en visit på på Sunset Strip igårnatt. Stället hette "Rainbow Bar and Grill". Dresscoden för att komma in på klubbar här i USA skiljer sig lite mot dom i Sverige, så hade vi både skjorta, finbyxa och finsko. Detta hade vi inte behövt, för första gången i mitt liv kände jag mig överklädd.

På "Rainbow Bar and Grill" spelades en del musikvideos in förr om åren. Bl.a "Don't Cry" och "November Rain" med Gun's N Roses. Alla utom jag och mitt resesällskap, såg ut att leva kvar i denna svunna tid, svartklädda med långt stripigt hår och bandanas. Är det någonstans man ska använda kondom så är här, skojjade vi båda. Vi blinkade sedan till varandra, för vi vet ju att det inte går att se på utsidan om personen har någon könssjukdom. Sedan gick vi vidare i natten för att söka upp stället där River Phoenix tog en överdos. /Johan

Inga kommentarer: