tisdag 24 juni 2008

Dessa romatiska karlar

Igår när jag tittade in på mitt favoritfik så kommer ägaren fram till mig och säger i en viskande ton "kolla vad jag har gjort" och så viker han undan skjortkragen och visar mig sin nya tatuering. På axeln i centimeterhöga snirkliga bokstäver stod namnet på hans nya flickvän. Wow, tänkte jag hur dum får man vara. Men det sa jag inte. Vi män är mer romantiska än er kvinnor. Ja, ja nu menar jag inte det där fuskromantiska stuket där romantik förväxlas med vikta servetter, vitt vin, räkor, kandelaberljusstakar och sån´t skit utan en romantik som hämtar sin näring i en längtan att bli ordlöst förstådd, sedd och älskad ungefär på samma sätt som när vi var små och mammas gränslösa kärlek gav oss det vi behövde. Nu fick jag till det! Jag vet inte om jag vågar fråga caféägaren hur tatueringen togs emot av hans nya kvinna. Som ett kvävande hot eller ett kärlskfullt löfte om evig kärlek. Puss på er alla romantiska karlar!
Olle Waller

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi män gör de mest udda saker när vi är kära.